Skip to main content

Paris Moda Haftası

(Translation is at the end)
Eveeet, önümüzdeki kışın trendlerini belirleyecek olan son moda haftasının fotoğraflarına da sıra geldi. Bir öncekilerden de daha yüksek miktarda fotoğraf içerecek sanırıım. Hazır mısınıız? Öyleyse başlıyoruz! :)

Alexander McQueen

Alexander McQueen

Alexander McQueen

Beyaz renk denilince aklıma direkt kış geliyor artık. Bu elbiseler bence büyüleyici, hele sonuncu o kabarık eteğiyle çok cesur bir gelinlik gibi.

Alexis Mabille

Alexis Mabille


Alexis Mabille

Hafif degradeli transparan, turuncu kırmızı tonlarında canlı ve kadife fiyonklu bir elbise. Hepsi trendlere çok  uygun.

Andrew GN

Andrew GN

Bu bluzlar bence çok şık.

Andrew GN

Andrew GN

Andrew GN

Bu elbiseler de mükemmel ötesi. Tam da kırmızı halıda görmek istediğimiz (en azından benim istediğim) tarzda. Özellikle de sonuncusu beni benden aldı. Onun gibi elbisem olsun, 10 bin lira borcum olsun. Taptım!

Ann Demeulemeester

Savaşçı stilinde bir elbise, tüyler elbiseye tamamen alışılmadık bir hava katmış.


Azzaro

Siyah başlıklı kız :)

Azzaro

Artık sırt, göğüs ve bacak dekoltelerinin modası geçti. Yeni moda bu ama abartmadan tıpkı buradaki gibi. Dantel bu tarz dekolte için bence en uygun seçim olmuş.

Azzaro

Azzaro

Azzaro

Özetle hanım hanımcık elbiseler hiç bu kadar şık ve harika olmamışlardı.

Balmain

Balmain

Balmain

Balmain

Balmain

Balmain

Balmain

Balmain'in beğenmediğim ışıltılı/parıltılı hiçbir şeyi yok ve yakın zamanda da olmayacakmış gibi gözüküyor :D

Barbara Bui

Bu asi ceketin tüylü etekle uyumuna diyecek hiçbir şey yok ama ayakkabılar için "Lütfen benim olun!" diyebilirim.

Cacharel

Bu elbiseye uzaktan bakınca oldukça sade sayılabilir ama desenlere yakından baktıkça işler karmaşıklaşıyor.

Carven

Ekose geri dönüyor diye sizi uyarmış mıydım ne ;) Eteğe ayrıca bayıldım.

Chanel

Chanel

Chanel

Chanel

Chanel

Chanel

Bizim o hanım hanımcık olarak bildiğimiz Chanel'in yerinde yeller esiyor, yeni bir dönem açılıyor sanki Chanel'in tarihinde. Asi ve karanlık bir dönem başlıyor.

Chloe

Chloe

Chloe, sadelikle basitliğin aynı şey olmadığını öğreten hatta kanıtlayan bir marka.

Christian Dior

Koyu maviyle bordonun uyumuna bayılmış bulunmaktayım.

Christian Dior

Christian Dior

Kat kat fırfırların hepsi çok güzel.

Christian Dior

Christian Dior

Dantelli, minik minik işlemeli tüm pudra rengi parçalar fazlasıyla zarif. Bu arada kolyelere bayıldıım.

Christian Dior 

Kadifenin yeri bende ayrıdır.

Christian Dior

Christian Dior

Christian Dior

Christian Dior

Christian Dior

Pudra renginden çok açık maviye ya da çok açık mora geçişler, fırfırlar, hafif kabarık etekler, tüller. Kısacası rüya gibi elbiseler hatta rüyalarımın elbiseleri.
(kalp kalp kalp)
Ayakkabılarsa ayrı bir güzel.

Commuun

Commuun

Kıyafetlerin detaylarında kumaşların şerit şerit kullanılması (başka nasıl anlatılır ki?) iyice yaygınlaştı ve özellikle de gelecek kışın renklerinden yapılmış bu gökkuşağı gibi elbise benim kalbimi çaldı.

Dries Van Noten

Kafa karıştırmadan karıştırılmış desenler (Style-boom'un deyişiyle) çok şık duruyor.

Elie Saab

Bu gri elbise oldukça sade ama bir o kadar da güzel.

Elie Saab

Elie Saab

Kiremit rengi gibi doğal tonlar yine ön plana çıkıyor.

Elie Saab

Çiçekler, çiçekleer. Bu sefer daha koyu renkte ve soyutlar.

Elie Saab

Elie Saab

Kod adı: Işıltı :)
Bu arada elbiselerle aynı renklerde olan ayakkabılara öldüm, bittim, bayıldım.

Emanuel Ungaro

Emanuel Ungaro

Emanuel Ungaro

Artık o hayvan desenli dönem kapandı, hayvanlar desenin ta kendisi. Özellikle de vahşi olanlar ;)

Emanuel Ungaro

Bu yeşil-siyah tüvit etek tek kelimeyle harikaa.

Felipe Oliveira Baptista

Felipe Oliveira Baptista

Az ya da çok farketmez, ışıltı ışıltıdır. Hem zaten bazen azıcık bir parıltı bile başınızı döndürebilir. 

Gareth Pugh

Gareth Pugh

Gareth Pugh

Sizce de Matrix filminden fırlamış gibi durmuyorlar mı?
(O filmi hiç seyretmedim ama bu kadarcık bir yorum yapabilecek kadar fikre sahibim.)

Gareth Pugh

Bu renge zaafımın olduğunu bilmeyeeen? :D

Giambattista Valli

Giambattista Valli

Giambattista Valli

Giambattista Valli

Hazırlanın, bu kış siyah ve beyazla dünyayı fethedeceğiz! :) Bu arada son fotoğraftaki etek yazın hepimizim imrendiği Jil Sander'ın renkli eteklerinin kesimine benzemiyor mu? Bu etek de acaba kışın gözdesi olur mu?

Giambattista Valli

Giambattista Valli

Yeni merakım kabarık etekler. (Bu arada size bir sorum var. Ben eski dönemlerdeki kabarık eteklere tek kelimeyle bayılıyorum. Eski filmler var mı bildiğiniz şöyle bol balo sahneli falan?)

Givenchy

Givenchy

Givenchy

Givenchy

Givenchy de çiçeklerden esinlenmişti. Nasıl olur da bu bol mavili yeşilli koleksiyonu beğenmem? Ama en çok son iki fotoğraftaki gömlekle kazağı sevdim. Bir de podyumun "ilham alınan çiçek"le (ne yapabilirim yani, ismini bilmiyoruum :D) süslenmesi çok hoş bir detay.

Haider Ackermann

Aslında bu defile çok hoştu, podyuma çıkan tüm kıyafetler çok güzeldi ama favorim budur.
İkinci kez karşımıza çıkan koyu mavi&bordo uyumunun farkındayız değil mi? :)

Hakaan

Hakaan

Hakaan

Vee yabancı moda haftalarında bir Türk daha: Hakan Yıldırım. Bu koleksiyona bayıldım ve bunlar özellikle en en çok beğendiklerim. Ayrıca neden bilmiyorum ama bu koleksiyonu tanımlamam istenseydi kesinlikle keskin ya da sivri derdim.

Hermes

Beyaz ve taba renginin beraber bu kadar harika durduğunu neden bu kadar geç keşfettik ki? :/

Hermes

Siyah vazgeçilmez bir renktir hepimiz için ama bir de siyahtan başka renk giymeyenler insanlar var. Baştan sona siyah giyerek sıkıcı olmamanın sırrı bu fotoğrafta gizli ;)
(İşin püf noktası, aynı rengi farklı dokularda kullanmak. Mesela deri tayt, süet bot, koton bluz vb.)

Issey Miyake

Issey Miyake

Kağıttan kıyafetler + Origami sanatı = Hayranlık

Şimdi sırada J.C. de Castelbajac'ın defilesi var ama çok fazla fotoğraf olduğu için ayrı bir post konusu :)
Here should be J.C. de Castelbajac's show but there is lots of photos I liked, so it's coming afterwards :)

John Galliano

Saç aksesuarı ve bu elbise tek kelimeyle tapılası!

Kenzo

Çok güzel bir elbise bir de çok cesur ;)

Kenzo

Bir sürü desen ve doku (çizgiler, dantel, çiçekler, şal deseni) ama tek hakim renk bordo.

Lanvin

Lanvin

Bol renkli Lanvin for H&M koleksiyonundan sonra daha oturaklı ve klas bir koleksiyon olmuş. Gerek kemerin üstünde gerekse yaka kısmındaki şaşaalı mücevherler bu elbiselerin diğer siyah elbiseler arasından sıyrılmasını sağlıyor.

Loewe

İlk defa koyu kahverengiyle siyahın bu kadar uyumlu olduğunu görüyorum ve bu uyuma bayılıyorum.

Loewe

Evet, kürke karşıyım. Amaa böyle bir güzellik karşısında (eğer kürk şişman göstermeseydi) belki bir taviz verebilirim. Hayatımda gördüğüm en güzel kürklerden biri, renk değişimlerine bayıldım.

Loewe

Tartışmasız Paris Moda Haftası'ndaki en güzel deri elbise!

Louis Vuitton

(Gelecek kışa kadar mutlaka lacivert bir kabanım olmalı, buna karar verdim.)

Louis Vuitton

Louis Vuitton

Büyük düğmeler karşımıza sıkça çıkacak sanırım, bu arada ilk iki fotoğraftaki yağmur çizmelerini sevdim.
Topuklu yağmur çizmelerini daha önceden gördük ama platformluları ben ilk defa görüyorum, yine de çok beğendim.

Louis Vuitton

Louis Vuitton

Denizkızını andıran pullar yazdan beri yavaş yavaş kıyafetlerimizi süslüyor ama önümüzdeki kış bu pullar yuvarlak formlarını kaybedip daha keskin hatlarla beraber moda dünyasına kesin giriş yapacaklar.

Maison Martin Margiela

O minik minik işlemeler bence harika olmuş.

Manish Arora

Karmakarışık desenler, tıpkı biri hayal dünyasında olup bitenleri tasarladığı elbisenin üstüne aktarmış gibi.

Manish Arora

Mükemmelliğin de ötesinde bir elbise bence, bu fotoğrafın üstüne tıklayın, her minik detayı hayranlık içerisinde seyredin. Bunu yaptım ve herkesin bunu yapması gerektiğini düşünecek kadar çok çok çok beğendim :)

Martin Grant

Harika bir renk, resmen insana enerji veriyor!

Miu Miu

Yeni üçlü: Beyaz-Lacivert-Siyah

Miu Miu

Vatkalar geri dönüyor ve camel&siyah uyumuna devam!

Miu Miu

Bu elbiseyi süsleyen hindiba çiçekleriyle (doğru dimi?) küçüklüğüme döndüm. Üflediğimizde uçuşan ama annemin alerji yapar diye nadiren üflememe izin verdiği çiçekler...

Miu Miu

Miu Miu

Miu Miu

Çiçekli çiçekli giyinmek için yazın gelmesine gerek yok ki, kışın da çiçek desenleri bizi bırakmayacak.

Miu Miu

Miu Miu'nun kuşları büyüdü, altın rengi oldu ve artık elbiselerimizi süslüyorlaar :)

Mugler

İnsanın silüetinin deforme edilmesi. Heykelimsi bir elbise olmuş.

Mugler

Lady Gaga'nın da defileden sonra giydiği muhteşem bir tulum bence. Catwoman etkisi.

Mugler

Mugler

Mugler

Podyumdaki Lady Gaga.

Nicolas Andreas Taralis

Aristokratvari gömlek-elbiseler ve asi çizmeler.

Nicolas Andreas Taralis

Balmain'in delik deşik t-shirtini sevenler bence bu kanlı gömleği de severler. Böyle bir gömleği giymezdim sanırım ama giyenleri ve başarıyla kombinleyenlere sonsuz saygı duyardım.

Nicolas Andreas Taralis

Bu tulumu giymek çok cesaret ister! (Hele de Türkiye'de :D)

Nina Ricci

Elbise, tüller, puantiye, pudra ve siyahın uyumu, mankenin dudağındaki rujun rengi, ayakkabılar.. Hepsi o kadar güzel ki bayıldııım.

Paul & Joe

Paul & Joe

Ben ciddi ciddi bir kırmızı severe dönüşüyorum, bu arada atlamayalım kırmızı pantolon moda!

Paul & Joe

Eteğe, eteğin rengine, kemere ve onun da rengine vee tüm bunların etekle uyumu muhteşem, muhteşem, muhteşem!!! :)

Paul & Joe 

Çiçekli elbiseyle deri ceket iyi fikirmiş aslında yaa.

Paul & Joe

Mor süet pantolonla normalde demode olarak değerlendirilebilecek bir gömlek, birbirine bu kadar yakışır. Hatta o kadar yakışır ki kırmızı kemer bile eğreti durmaz.

Paul & Joe 

Bu takım elbisenin rengi ve dokusu harika. Böyle eskilerden çıkıp gelmiş gibi, çok şık bence.

Rue du Mail

Kelebek etkisi.

Sacai

Bence günlük olarak giymek içinde güzel bir seçim. (O botları saymazsak tabii)

Sacai

Sacai

Bu iki kombini neden beğendiğimi pek açıklamam mümkün değil ama çok beğendim. Özellikle sonuncuyu, hiç tarzım olmasa da bir kez olsun bu kombini giymek isterdim.

Sonia Rykiel

Kahverengi ve siyahın uyumunu bu defilede de görüyoruz, o bel kısmındaki nar çiçeği şerit ve fiyonkla bana kendini sevdirdi.

Stella McCartney

Bence ultra-zarif bir elbise, puantiye trendine farklı bir yorum olmuş bu arada :)

Tsumori Chisato

Tsumori Chisato

Tsumori Chisato

Bu defile trendleri belirlemekten çok güzel ve oldukça eğlenceli bir showdu; birkaç beğendiğim kıyafeti siz de görmelisiniz diye düşündüm. Sonuçta kim eğlenceli tasarımlara hayır diyebilir ki?

Undercover

Hafif heykelimsi, değişik dokuları birleştiren bir mini.

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino; feminen ve zarif parçaları, fırfırları, özenle işlenmiş ve düşünülmüş her bir minik detayı, fiyonkları, ayakkabıları, kışın da açan çiçekleri, işlemeleri ve o mükemmel tarzından dolayı sevilir. En azından ben Valentino'yu bu yüzden çook beğeniyorum.

Vanessa Bruno

Biraz işkadının gece elbisesi gibi bir şey :) Çantayı sevdim.

Vanessa Bruno

Ben "plaid" deseni diyip duruyorum sürekli, dimi? :D

Vanessa Bruno

Bu elbiseye de, cekete de, botlara da bayıldım.

Viktor&Rolf

Keskin detayları beğendim, bu podyumdan gerçek hayata taşınır mı; o ayrı.

Viktor&Rolf

Viktor&Rolf

Kırmızı, beyaz, siyah bir de devasa birer gül. Çiçek trendine farklı bir bakış açışı da diyebiliriz tabii.

Vivienne Westwood

Vivienne Westwood

O defileden bunları mı seçtin diyeceksiniz, evet biliyorum çok günlük tarzda. Ama hoş gözüküyorlar ve fikir vermek için ekledim.

Vivienne Westwood

Bu mayodaki desenler, ışıltı çok güzel ama bunu ancak şarkıcılar gibi şov yapan kişiler giyebilir, eğer ben giyerim diyorsanız o zaman ayrıı :D

Vivienne Westwood

Bu fotoğrafı ilham alın diye eklemiyorum, kayıtlara geçsin! Rüküşlük sınırında, hatta bazılarınız için kesinlikle rüküş ama eğlenceli olduğunu düşündüğüm için ekliyorum.

Yohji Yamamoto

Gotik bir tarzı var, transparan trendinden etkilenmiş ama yine de gizemini korumak isteyenler için uygun tarzda bence. Alt zemin olarak kırmızı yerine başka renkler seçilirse eğlenceli bir hal de alabilir :) Tabii aksesuarlar da önemli, mesela ayakkabı seçimi!

Yves Saint Laurent

Erkeklerden esinlenilmiş ama bence çok kadınsı.

Yves Saint Laurent

Öncelikle rengi çok çekici, mor genelde lüksün ve şöhretin rengidir. Desenden tüylere geçiş olayını da çook beğendim, o çizmeleri de. Çook güzel :)

Yves Saint Laurent

Eğlenceli tulumlar vardır, seksi tulumlar, sade olanlar vardır, yazlık olanlar. Bu da zarif bir tulum.

Zac Posen

Zac Posen'in muhteşem tuvaletleri vardır, onları çok beğenirim ama bu defilede nedense hiçbirine öyle bayılmadım. Ama bu kombin tam da içinde olmak istediğim tarzda (tabi birazcık da zayıflasam :D). Maviyi, mavinin her tonunu zaten çok seviyorum, bu kombini görünce içim eridi :)

Favorilerim bu kadar. En çok beğendiğim defilelerse: Andrew GN, Azzaro, Balmain, Chanel, Christian Dior,  Emanuel Ungaro, Giambattista Valli, Hakaan, Loewe, Louis Vuitton, Miu Miu ve Paul&Joe. Baktım da epey fazla defileyi beğenmişim :D

Çook uzun süre geçtiği için üstünden çok fazla gözlem ekliyemeceğim ama bunlar aklımda kalanlar:
1- Canlı renkleri de sıkça görüyoruz ama Paris Moda Haftası beyaz ve siyahın etkisi altında. (ayrı ayrı)
2- Transparan öne çıkıyor. (yine de gizemi korumak önemli, basitlik sınırına kaçmamak dikkat edilmesi gereken noktalardan biri.)
3- Işıltı! Bazen baştan sona, bazen detaylarda. 
4- Çiçek desenlerini görmeye devam ediyoruz ama bu yazki kadar baskın değil.
5- Ekose daha doğrusu "plaid" deseni moda!
6- Hayvan desenleri var ama düşündüğüzden biraz farklı tarzda. Leopar deseni değil de leoparın kendisinin deseni gibi mesela.
7- Bazı markalar keskin detayları ve kesimleri seviyor, dikkat edin batmasın! (kötü espriydi, kabul)

Sanırım hepsi bu kadar, gelecek yaz defilelerinde görüşmek üzeree ;)

***

I couldn't translate all the things I said about my favourite looks because if I would translate all of them, I would need much more time. Under the looks I just explained why I liked or loved them. My favourite shows are Andrew GN, Azzaro, Balmain, Chanel, Christian Dior, Emanuel Ungaro, Giambattista Valli, Hakaan, Loewe, Louis Vuitton, Miu Miu and Paul&Joe. I know that I loved many shows than normal at this time :D

I don't remember so much details and these are the observations which stayed in my mind:
1- We saw lots of bright colour but Paris is still under the control of white and black. (separate)
2- Transparent is trendy. (but the point is don't losing your mysterious side too and not becoming cheap.)
3- Glitter! Sometimes from beginning to end, sometimes just in the details.
4- We still saw flower prints but they aren't dominant as this summer.
5- Plaid is the new trend!
6- We saw animal patterns too but it's a little bit different than you think. e.g. not leopard prints but the whole leopard.
7- Some designer love sharp details, edgy styles.

That's all I think, see you at the next spring-summer shows ;)

Comments

Popular posts from this blog

Phils Camboys Live on Demand -- Toffee Calma

So far, no link is surfacing that points to the actual uploaded Toffee Calma Webcam Scandal where an indie film actor star in a webcam nude show. The alleged screen capture of the webcam nude show points to Phils Camboys Live on Demand but where is it really?

Paulo Avelino Bench Photo Scandal

GLO COMMENCES OPERATION IN GHANA.

                                      George Andah Glo Mobile Ghana Limited yesterday announced the commencement of activities marking the launch of the network starting with the 'Reserve Your Number' campaign. The campaign will enable up to one million users in Ghana to reserve their preferred numbers on the Glo Mobile Network. Addressing journalists in Accra, George Andah, Chief Operating Officer (COO) of Glo Mobile Ghana, said the 'Reserve Your Number' campaign marks the first in a series of activities earmarked for the entry of the highly anticipated Glo Network onto the Ghanaian market, adding that other exciting activities have been lined up which will culminate in a mega corporate and mass cerebration like never before.